W wyniku zakończenia oceny wniosków, dotyczących projektów złożonych w ramach naboru Programu Edukacja EOG Komponent III – partnerstwa instytucjonalne na rzecz poprawy jakości i dopasowania kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz zawodowego kształcenia ustawicznego, ppkt b. wymiana doświadczeń i dobrych praktyk, organizacja wspólnych inicjatyw z partnerami z Państw-Darczyńców – finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego na lata 2014 – 2021, wniosek EOG/19/K3/W/0023 pn. „Development of vocational education aiming at social inclusion – Polish-Scandinavian exchange of experience and good practices” złożony przez Gminę Miasta Toruń 15 września 2019 roku został zatwierdzony do dofinansowania przez
Fundację Rozwoju Systemu Edukacji operatora Programu Edukacja EOG w Polsce.
Data rozpoczęcia projektu: 1 września 2021 roku
Data zakończenia projektu: 31 sierpnia 2022 roku
Całkowita wartość projektu: 99 040,00 Euro
W rocznym projekcie uczestniczą Gmina Miasta Toruń jako lider oraz partnerzy: Fitjar vidaregåande skule z Norwegii oraz IÐAN fræöslusetur ehf z Islandii – instytucje kształcenia zawodowego i ustawicznego. Projekt został napisany w odpowiedzi na potrzeby edukacyjne kadry zarządzającej, nauczycieli oraz uczniów szkół zawodowych, toruńskich i skandynawskich instytucji VET w zakresie metodyki dualnego kształcenia zawodowego z wykorzystaniem ICT, poprzez uczestnictwo w zagranicznych mobilnościach szkoleniowych do instytucji partnerskich w Norwegii, Islandii i w Polsce. Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych i językowych dwudziestu pięciu przedstawicieli kadry zarządzającej i nauczycieli/instruktorów zawodu.
Cele szczegółowe projektu, wspierające cel główny to:
– poznanie systemów kształcenia zawodowego w Polsce, Norwegii i Islandii wobec zmieniających się potrzeb ekonomicznych i społecznych, m.in. kształcenia dualnego, współpracy z pracodawcami, promocji VET,
– poznanie i porównanie oferty kształcenia zawodowego, programów nauczania, systemu egzaminów zewnętrznych, metod nauczania, bazy dydaktycznej wykorzystania ICT dostosowanych do potrzeb rynku pracy,
– rozwój edukacji włączającej, wzmacnianie przedsiębiorczości i kreatywności uczniów szkół zawodowych, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem,
– doskonalenie kompetencji zawodowych kadry zarządzającej i nauczycieli pracujących w sektorze VET.
Ocena eksperta:
Projekt został oceniony merytorycznie przez dwóch niezależnych ekspertów:
Cel projektu, jakim jest nawiązanie partnerstwa instytucjonalnego, mającego na celu poprawę jakości kształcenia zawodowego poprzez podniesienie kompetencji kadry zarządzającej i nauczycieli zawodu, dzięki wymianie dobrych praktyk z partnerami z krajów darczyńców w
pełni wpisuje się w cele Programu Edukacja. Cel ten jest jasno opisany i możliwy do zrealizowania poprzez zaplanowane działania. Dobór partnerów jest właściwy dla wszystkich trzech instytucji. Zaplanowano szereg działań upowszechniających, umożliwiających dotarcie do grup docelowych. Wszystkie instytucje biorące udział w projekcie skorzystają z wypracowanych w jego ramach rezultatów.
Dokumenty do poprania poniżej:
Aktualny formularz zgłoszeniowy
Aktualny Regulamin projektu EOG 09.03.2020 (3)
Program wizyty studyjnej w Norwegii
Program wizyty studyjnej w Polsce
Program wizyty studyjnej na Islandii
[av_hr class=’default’ icon_select=’yes’ icon=’ue808′ position=’center’ shadow=’no-shadow’ height=’50’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ custom_border_color=” custom_icon_color=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” id=” custom_class=” av_uid=’av-2zx4p1′]
[av_one_fifth first min_height=” vertical_alignment=” space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” aria_label=” av_uid=’av-5j3nzp’][/av_one_fifth][av_three_fifth min_height=” vertical_alignment=” space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” aria_label=” av_uid=’av-4ya4yt’][av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-l63z5v3t’ admin_preview_bg=”]Mobilność szkoleniowa na Islandii / 30.03 – 01.04.2022 r. oraz prezentacji z odbytej wymiany.